Guvernarea electronică-sistem public de informare al cetăţeanului

FOTO-Simbol

Timp de un an, centrul pentru guvernare electronică va informa cetăţenii despre avantajele unui sistem public de date şi informaţii. Astfel, prin intermediul acestui program, numit guvernare electronică,  cetăţenii vor putea beneficia de servicii electronice, care le va permite să afle ce face guvernarea dar şi să se implice în acest proces.

Ilona Spătaru, Coordonatoare Comunicare la Centru de Guvernare Electronică crede că oamenii au nevoie de acest tip de servicii, pentru că experienta altor ţări ne arată că prin intermediul calculatorului se poate stabili o comunicare eficientă dintre stat şi societatea civilă. ,,Vrem să îmbunătăţim interacţiunea autorităţilor cu cetăţenii astfel încît să aibă mai multă încredere în guvernul lor. ”

Victor Guzun, Ambasadorul Republicii Moldova în Estonia

Victor Guzun, Ambasador al Republicii Moldova în Estonia spune că experienţa estoniană este una reuşită pentru statul nostru , însă această performanţă nu a fost posibilă în decurs de un an. Zilele trecute s-au implinit 10 ani de la lansarea cartelei de identificare ID, obligatorie pentru toti cetăţenii estonieni, o cheie de acces în lumea serviciilor electronice.Ulterior, întelegand beneficiile serviciilor online, cetăţenii au solicitat de la autorităţi cît mai multe servicii electronice, iar piaţa a răspuns la această solicitare, a mai adăugat ambasadorul.

Întrebat dacă am păşit cu dreptul în acest program de guvernare electronică, Victor Guzun ne-a spus că guvernarea electronică nu este doar responsabilitatea Centrului de E-Guvernare, ci a întregii societăţi, inclusiv a mass-media. ,,Guvernarea electronica este mai mult decît servicii, este un mod de viaţă, o schimbare de mentalitate si atitudine. Pentru ca un sistem electronic nu va accepta incorectitudine, fals, mita, nu va face exceptii de la regula, nu va tolera depasirea termenilor-limita”. Victor Guzun mai crede că  s-a reusit foarte mult in intervalul scurt de la începerea  acestui proiect, prin existenta sa, convingerea factorilor de decizie în necesitatea efectuarii acestei reforme şi definitivarea unei strategii clare, cu rezultate bune în viitorul apropiat.

Până în anul 2020, Guvernul îşi propune să ofere  servicii publice nu doar în mod tradiţional, dar şi electronic, prin intermediul Internetului.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s